Garancia és szerviz

Jótállás és szerviz

 

Olyan reklamáció  ami az eladó Copy-Comp-Tel Kft. hibájából keletkezett :

 

Amennyiben a vevő egy eleve működésképtelen terméket kapott kézhez (rosszul volt csomagolva,helytelen kezelés a szálítás folyamán…)Amennyibn a vevő nem a megrendelt terméket kapja kézhez. Amennyiben a termék egy héten belül működésképtelenné vállik és az nem a vevő hibájából történik.

A szóban forgó esetekben a reklamációt a Copy-Comp-Tel Kft. köteles a reklamációt a lehető legrövidebb időn belül kezelni.

 

Standard reklamáció

 

Eladó felel az áru hibáiért és vevő köteles a reklamációt haladéktalanul érvényesíteni eladónál a reklamációs szabályzat szerint.

 

A reklamált árut a vevő telephelyünkre eljuttatja, amennyiben a reklamáció expresz gyorsaságú kezelést igényel, a vásárló póstázhatja azt saját költségén. Miután a  termék beérkezett , szervizközpontunk a csatolt reklamációs protokoll alapján vizsgálja a reklamáció létjogosultságát illetve elindítja a helyreállítási folyamatot.

 

Amennyiben a reklamációt jogosnak nyilvánítják, a szervizközpont helyreállítja azt , legfeljebb 30 munkanapon belül a termék beérkezésének dátumától . Amennyiben a hiba helyreállítása nem lehetséges, cégünk köteles legfeljebb 3 munkanapon belül értesíteni a vevőt a reklamáció állapotáról, melyet a továbbiakban közös mgegyyezés szerint kezelünk. Amennyiben a reklamáció 30 napnál rövidebb időn belül kijavításra kerül, a vevő értesítésben részesül , ezután a vevő bármikor át veheti az árut önköltségen vagy cégünk térítésmentesen kiszállítja azt. Amennyiben technikusaink a beérkezett reklamációt jogtalannak ítélik, szerviznyilatkzatban értesíik  a vevőt, miután a felek kiegyezhetnek a hiba elhárításán, ez esetben a szerviz a vevő költségeit terhelik és az eladó szolgáltatásként kiszámlázza az érvényes  árjegyzék szerint.

 

 

Gyakori hibák a reklamáció érvényesítsekor

1. A hiba hiányos leírása. A vevők a hibaleírasban gyakran csak annyit írnak „nem működik“, amennyiben a műszaki  osztály munkatársa ellenőrzi az alaplapot és az felfut, a reklamáció tárgytalannak nyilvánul. Ezért nyomatékosan kérjük a hiba részletes leírását pl.:“ a monitor  ekapcsolás után csupán a piros szín árnyalatait jelzi ki és a bal felső sarokban egy nagyjából 5cm átmérőjű feket folt található“.

2. Károsodott védőmatricák. Kérjük ne távolítsa el a matricákat (például  processzoro vagy ramokról), ellenkező esetben a reklamálás jogát automatikusan megvonjuk.

3. Helytelenül baállított kapcsolók vagy helytelen telepítés. A vevő elmulasztotta a használati utasításban leírt folyamat szerint telepíteni a terméket. Kérjük olvassa el a használati utasításokat és readme fájlokat, ezzel  időt és pénzt takaríthat meg egyaránt.

4. A BIOS nem megfelelő változata. Gyakori hibaforrás ha olyan BIOS kerül telepítésre mely nem kompatibilis az adott alaplappal. Amennyiben kétségei vannak, kérjen tanácst műszaki munkatársunktól még a BIOS telepítése előtt.

5. A forgalmazó által nem garantált paraméterek reklamálása. A vásárlók esetenként elvárnak a terméktől olyan tulajdonságokat melyeket a forgalmazó nem garantál. Kérjük, konzultálja az adott termék paramétereit vagy kérjen termékbemutatót üzletkötőnktől vásárlás előtt.

6. Az olyan aspektusok reklamálása melyek hibának tűnnek de tulajdonképpen a termék természetes részei. Például a Triniton vagy FD Triniton monitorok esetében közelebbről nézve észlelhetünk két halvány vonalat melyek nem a kijelző meghibásodását jelzik, csupán a kijelző szinkronizációjára szolgálnak.

7. Kiégett pontok LCD monitorok esetében,  az ISO13406-os norma öt kiégett pontot engedélyez egymillió pontonként. Ezért az ilyen típusú reklamációk elfogadhatatlanok. Az ISO hivatalos táblázata szerint  a hibás pixelek aránya/egymillió hibátlan pixelre bontva :

  • 2db (1típusú) azaz folyamatosan fehéren világító
  • 2db (2 típusú) azaz folyamatosan feketén világító
  • 5db (3 típusú) azaz a összes más színen világitó pontok- piros,kék,stb.

Példa : egy 15“ LCD monitor kijelzője 0,786432 millió pixelből áll, 5 hibás pixel engedélyezett tehát- 5*0,78=3,9 hibas pixel az adott kijelzőn.

1