Garancia és szerviz
Jótállás és szerviz
Olyan reklamáció ami az eladó Copy-Comp-Tel Kft. hibájából keletkezett :
Amennyiben a vevő egy eleve működésképtelen terméket kapott kézhez (rosszul volt csomagolva,helytelen kezelés a szálítás folyamán…)Amennyibn a vevő nem a megrendelt terméket kapja kézhez. Amennyiben a termék egy héten belül működésképtelenné vállik és az nem a vevő hibájából történik.
A szóban forgó esetekben a reklamációt a Copy-Comp-Tel Kft. köteles a reklamációt a lehető legrövidebb időn belül kezelni.
Standard reklamáció
Eladó felel az áru hibáiért és vevő köteles a reklamációt haladéktalanul érvényesíteni eladónál a reklamációs szabályzat szerint.
A reklamált árut a vevő telephelyünkre eljuttatja, amennyiben a reklamáció expresz gyorsaságú kezelést igényel, a vásárló póstázhatja azt saját költségén. Miután a termék beérkezett , szervizközpontunk a csatolt reklamációs protokoll alapján vizsgálja a reklamáció létjogosultságát illetve elindítja a helyreállítási folyamatot.
Amennyiben a reklamációt jogosnak nyilvánítják, a szervizközpont helyreállítja azt , legfeljebb 30 munkanapon belül a termék beérkezésének dátumától . Amennyiben a hiba helyreállítása nem lehetséges, cégünk köteles legfeljebb 3 munkanapon belül értesíteni a vevőt a reklamáció állapotáról, melyet a továbbiakban közös mgegyyezés szerint kezelünk. Amennyiben a reklamáció 30 napnál rövidebb időn belül kijavításra kerül, a vevő értesítésben részesül , ezután a vevő bármikor át veheti az árut önköltségen vagy cégünk térítésmentesen kiszállítja azt. Amennyiben technikusaink a beérkezett reklamációt jogtalannak ítélik, szerviznyilatkzatban értesíik a vevőt, miután a felek kiegyezhetnek a hiba elhárításán, ez esetben a szerviz a vevő költségeit terhelik és az eladó szolgáltatásként kiszámlázza az érvényes árjegyzék szerint.
Gyakori hibák a reklamáció érvényesítsekor
1. A hiba hiányos leírása. A vevők a hibaleírasban gyakran csak annyit írnak „nem működik“, amennyiben a műszaki osztály munkatársa ellenőrzi az alaplapot és az felfut, a reklamáció tárgytalannak nyilvánul. Ezért nyomatékosan kérjük a hiba részletes leírását pl.:“ a monitor ekapcsolás után csupán a piros szín árnyalatait jelzi ki és a bal felső sarokban egy nagyjából 5cm átmérőjű feket folt található“.
2. Károsodott védőmatricák. Kérjük ne távolítsa el a matricákat (például processzoro vagy ramokról), ellenkező esetben a reklamálás jogát automatikusan megvonjuk.
3. Helytelenül baállított kapcsolók vagy helytelen telepítés. A vevő elmulasztotta a használati utasításban leírt folyamat szerint telepíteni a terméket. Kérjük olvassa el a használati utasításokat és readme fájlokat, ezzel időt és pénzt takaríthat meg egyaránt.
4. A BIOS nem megfelelő változata. Gyakori hibaforrás ha olyan BIOS kerül telepítésre mely nem kompatibilis az adott alaplappal. Amennyiben kétségei vannak, kérjen tanácst műszaki munkatársunktól még a BIOS telepítése előtt.
5. A forgalmazó által nem garantált paraméterek reklamálása. A vásárlók esetenként elvárnak a terméktől olyan tulajdonságokat melyeket a forgalmazó nem garantál. Kérjük, konzultálja az adott termék paramétereit vagy kérjen termékbemutatót üzletkötőnktől vásárlás előtt.
6. Az olyan aspektusok reklamálása melyek hibának tűnnek de tulajdonképpen a termék természetes részei. Például a Triniton vagy FD Triniton monitorok esetében közelebbről nézve észlelhetünk két halvány vonalat melyek nem a kijelző meghibásodását jelzik, csupán a kijelző szinkronizációjára szolgálnak.
7. Kiégett pontok LCD monitorok esetében, az ISO13406-os norma öt kiégett pontot engedélyez egymillió pontonként. Ezért az ilyen típusú reklamációk elfogadhatatlanok. Az ISO hivatalos táblázata szerint a hibás pixelek aránya/egymillió hibátlan pixelre bontva :
- 2db (1típusú) azaz folyamatosan fehéren világító
- 2db (2 típusú) azaz folyamatosan feketén világító
- 5db (3 típusú) azaz a összes más színen világitó pontok- piros,kék,stb.
Példa : egy 15“ LCD monitor kijelzője 0,786432 millió pixelből áll, 5 hibás pixel engedélyezett tehát- 5*0,78=3,9 hibas pixel az adott kijelzőn.